Facilitair Technisch Coördinator

Facilitair Technisch Coördinator

FULLTIME | STOLWIJK 

Wil jij ervoor zorgen dat alles bij ons op rolletjes loopt en onze drie vestigingen er strak bij staan? In de rol van Facilitair Technisch Coördinator bij Zijderlaan werk je aan zowel operationele als strategische facilitaire taken. Je denkt mee over bouwkundige projecten en onderhoudsprocessen, waarbij je regelmatig schakelt met collega's, leveranciers en de directie. Dit doe je grotendeels zelfstandig, met één dag per week ondersteuning. Dus, hou jij van aanpakken, heb je technisch inzicht én een scherp oog voor details? Lees dan verder!

DIT GA JE DOEN

Als facilitair technisch coördinator zorg jij dat onze gebouwen, installaties en faciliteiten in topconditie zijn – vandaag én in de toekomst. Je:

  • Stelt onderhoudsplannen op en bewaakt de staat van onze gebouwen, installaties en apparatuur. Dankzij jou blijft alles betrouwbaar functioneren.
  • Hebt bouwkundig en technisch inzicht en draait zelfstandig (mee) in nieuwbouw- en renovatieprojecten.
  • Regelt het hele inkoopproces voor facilitaire middelen, van bedrijfskleding tot intern transport, en sluit scherpe contracten af met leveranciers.
  • Beheert service- en onderhoudscontracten én zorgt dat keuringen – bijvoorbeeld van heftrucks of installaties – tijdig plaatsvinden.
  • Bent verantwoordelijk voor facilitaire diensten als schoonmaak, beveiliging en vastgoedbeheer op drie locaties. Je bewaakt afspraken, stuurt bij waar nodig en houdt goed contact met leveranciers.
  • Legt gegevens vast in Ultimo, stelt jaarlijks een investeringsbegroting op en denkt mee over kostenbesparingen en procesverbeteringen.
  • Beheert verzekeringen voor vastgoed en logistieke assets en handelt schades snel en correct af.
  • Houdt altijd oog voor veiligheid en kwaliteit op de werkvloer.

Bij Zijderlaan geloven we in samenwerken: we hebben een sterke familiecultuur waarin je gehoord wordt en samenwerkt met mensen die net zo betrokken zijn als jij.

DIT BIEDEN WIJ JOU

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren en een wederzijdse klik.
  • Een zelfstandige en afwisselende baan, ondersteund door een collega die 1 dag per week helpt bij uiteenlopende klussen.
  • Focus op operationele verantwoordelijkheden, maar je denkt ook mee over verbeteringen op de lange termijn.
  • Hoge kwaliteit van onze assets.
  • Je krijgt veel vrijheid en de ruimte om jezelf gericht verder te ontwikkelen.
  • Een baan bij een groeiend familiebedrijf, waar onderling contact, betrokkenheid en persoonlijke benadering hoog in het vaandel staan.
  • Een passend salaris en interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een persoonlijk keuzebudget, een goede pensioenregeling via Pensioenfonds Vervoer en vers fruit op je werkplek.

DIT VRAGEN WIJ VAN JOU

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt relevante bouwkundige kennis en bent technisch onderlegd;
  • Je bent sterk in contractbeheer, hebt goed commercieel inzicht en vindt het leuk om te onderhandelen;
  • Ervaring met Ultimo is een pré;
  • Je bent organisatorisch en communicatief sterk en kunt goed het overzicht behouden.

DIT ZIJN WIJ

Zijderlaan is een professionele speler in de transport en logistieke dienstverlening. Wij ontzorgen onze klanten in de gehele logistieke keten. Onze huidige warehouses zijn gevestigd in Stolwijk, Puttershoek en Dinteloord. 

Zijderlaan is al 88 jaar Voortdurend in Beweging en wordt sinds 2022 bestuurd door de derde generatie. Wij zijn een ondernemend familiebedrijf, bedreven en trots op wat we dagelijks met zo’n 300 medewerkers en 220 voertuigen samen voor elkaar krijgen. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke pijlers. In 2023 hebben wij zowel de 2e Lean & Green Star Award als de award voor meest innovatieve mkb’er in de Top 100 Logistiek Dienstverleners behaald.

COLLEGA’S AAN HET WOORD

Om echt een goed beeld te krijgen van het werk binnen Zijderlaan komen hier een aantal collega’s aan het woord:

“Zijderlaan is een echt familiebedrijf: de deur staat altijd open, de lijnen zijn kort en er heerst een wij-gevoel.”
“Er is veel persoonlijk contact. De directie is meedenkend en investeert in goede werkplekken en materieel.”

KLAAR VOOR EEN NIEUWE UITDAGING? WE GAAN GRAAG MET JE IN GESPREK!

Reageer direct via ons formulier. Of neem contact op met Kirsten Clason (HR) via 0182-346622 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We vertellen je er graag meer over.  

Je hebt tot 1 augustus 2025 de kans om te solliciteren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.