Image00001.jpeg
HR adviseur

HR Adviseur

PARTTIME – HOOFDKANTOOR STOLWIJK

Ga jij voor een veelzijdige functie in het HR vak binnen een gezellig en professioneel familiebedrijf? Je krijgt bij ons een heel gevarieerd takenpakket, want wij hebben er namelijk alle vertrouwen in dat jij als onze nieuwe collega wel van aanpakken houdt. Het is een brede rol, waarbij je dagelijks zowel adviserend als operationeel aan het werk bent.

In deze functie werk je nauw samen met onze HR medewerker, salarisadministrateur en HR manager aan de uitvoering van het HR beleid. De HR afdeling staat veel in contact met de chauffeurs en andere collega’s van de werkvloer.

WIE ZOEKEN WIJ EN WAT GA JE DOEN?

Op tactisch niveau adviseer je de leidinggevenden Transport en Logistiek gevraagd en ongevraagd over instroom, doorstroom en uitstroom. Denk aan het plaatsen van vacatures, voeren van sollicitatiegesprekken, maar ook adviseren over aflopende arbeidsovereenkomsten en het adviseren over arbeidsvoorwaarden en het voeren van verzuimgesprekken.

Op het uitvoerende vlak ben je o.a. verantwoordelijk voor de personeelsadministratie waaronder het opstellen van arbeidsovereenkomsten en bevestigingsbrieven. Ook verstrek je diverse managementrapportages. Verder zorg je voor tijdige en juiste opvolging van alle administratieve HR processen, zoals aflopende contracten en het doorgeven van ziek- en herstelmeldingen. Tijdens vakanties en bij drukte is het fijn als je bij kunt springen voor werkzaamheden op het gebied van opleidingen.

WAT OOK ZEKER AAN BOD KOMT

  • Dagelijks contact met onze collega’s voor wie jij het eerste aanspreekpunt bent als het gaat om personele vraagstukken;
  • Administratie en adviseren rond verzuimbegeleiding waarbij je in samenspraak met de leidinggevende ook de re-integratie begeleidt volgens de Wet verbetering Poortwachter;
  • Periodiek overleg met leidinggevenden over zieken, verlof, (toekomstige)mutaties, werving en selectie en ontwikkeling;
  • De kans om pro-actief bij te dragen aan het verder professionaliseren en optimaliseren van onze HR afdeling door het doen en uitwerken van verbetervoorstellen;
  • In overleg met de HR manager kun je (eventueel samen) projecten oppakken die jij interessant vindt en waar je het verschil kunt maken.

WAT BIEDEN WIJ JOU?

  • Een verantwoordelijke en afwisselende baan waarbij je je HR kennis kunt inzetten en je verder kunt ontwikkelen;
  • Een familiebedrijf waar de persoonlijke benadering en het contact belangrijk is;
  • Vrijheid en vertrouwen;
  • Contract voor 24-32 uur per week;
  • Een passend salaris volgens CAO Beroepsgoederenvervoer en interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een persoonlijk keuzebudget, een goede pensioenregeling via Pensioenfonds Vervoer en vers fruit op je werkplek.

WAT ZIJN JOUW KWALITEITEN?

Jij:

  • hebt een HBO werk- en denkniveau en afgeronde opleiding op het gebied van HR;
  • hebt minimaal 3 – 5 jaar relevante werkervaring;
  • bent representatief, betrouwbaar, analytisch en nauwkeurig;
  • kunt ingewikkelde materie eenvoudig uitleggen;
  • weet medewerkers en leidinggevenden aan te spreken en te overtuigen;
  • denkt in mogelijkheden en handelt daarnaar;
  • bent pragmatisch ingesteld;
  • hebt affiniteit met verzuim en recruitment.

DIT ZIJN WIJ

Zijderlaan is een professionele speler in de transport en logistieke dienstverlening. Wij ontzorgen onze klanten in de gehele logistieke keten. Onze warehouses zijn gevestigd in Stolwijk, Steenbergen en Puttershoek.

Zijderlaan is al 87 jaar Voortdurend in beweging en wordt sinds 2022 bestuurd door de derde generatie. Wij zijn een ondernemend familiebedrijf, bedreven en trots op wat we dagelijks met zo’n 300 medewerkers en 220 voertuigen samen voor elkaar krijgen. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke pijlers. In 2023 hebben wij zowel de 2e Lean & Green Star Award als de award voor meest innovatieve mkb’er in de Top 100 Logistiek Dienstverleners 2023 behaald.

COLLEGA’S AAN HET WOORD

"Zijderlaan is een echt familiebedrijf: de deur staat altijd open, de lijnen zijn kort en er heerst een wij-gevoel. Er is veel persoonlijk contact, men is flexibel en investeert in goede werkplekken en materiaal."

MAAK JIJ GRAAG ONDERDEEL UIT VAN ONS FAMILIEBEDRIJF? WE GAAN GRAAG MET JE IN GESPREK!

Reageer direct via ons formulier of neem contact op met Wilma van Staalduijnen (HR manager) via 0182-346623 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Heb je interesse, maar eerst nog een aantal vragen? Dat kan ook. We zien jouw motivatie, CV of aanvullende vragen graag tegemoet.

Solliciteren

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.